marți, 11 iunie 2013

Tehnici minune pentru slabit?




 Am participat in weekend la un workshop organizat de un psiholog pe tema tehnicilor psihologice folosite pentru a slabi. Si ce credeti c-am descoperit?!

 Vorba vine am descoperit, de parca n-as fi stiut: ideea unor solutii minune este o iluzie frumoasa. Asa ceva nu exista! Slabirea sanatoasa se poate realiza doar cu multa vointa si disciplina, iar vestea buna e ca  tu esti singurul responsabil pentru asta.

 In mare parte mi-am regasit propriile tehnici utilizate de mine fara a sti ca unii chiar au facut studii in privinta asta. Majoritatea dintre ele le-as putea translata si in alte domenii ale vietii si de multe ori chiar o fac. Eu le-am utilizat in special atunci cand a fost vorba de sport si mai nou si in alimentatie.


 Am stiut ca imi doresc sa scot la suprafata latura mea luptatoare, sa am atitudinea de invingator, sa am increderea, multumirea si energia pe care o afisa ea. Pe scurt am stiut ca imi doresc o varianta mai buna a mea. Prin asta s-a conturat exemplul meu.

 Nu mi-am fixat astfel drept obiectiv sa am fizicul lui Carmen Bruma. Ar fi absurd, fiecare organism functioneaza diferit, are alta constitutie, plus ca eu mai am si alta treaba, aspectul fizic nefacand parte din meseria mea asa cum e in cazul ei. Si, asa cum a subliniat si d-na psiholog, crearea unor asteptari false poate fi dezamagitoare si poate duce la renuntare.

 Una dintre tehnici ar fi prin urmare fixarea unor scopuri realiste. De ce ti-ai propune sa slabesti 20 kg in 3 saptamani si sa arati ca un fotomodel de pe coperta revistei cand stii ca sansele sa realizezi acest lucru sunt foarte mici? Eu nici macar nu mi-am propus sa slabesc. Scopul meu a fost sa ma autodepasesc, sa-mi imbunatatesc starea generala si credeti-ma, chiar am reusit!

 Tot referitor la obiectivele alese, cica e bine sa-ti fixezi scopuri mici si realizabile. Subscriu. Asta am si facut. Mi-am ales antrenamente compatibile conditiei fizice pe care o aveam la momentul respectiv. Pentru aerobic am facut antrenamente pentru incepatori in prima faza. Dupa ce am considerat ca am conditia necesara si m-am felicitat desigur pentru aceasta realizare, am trecut la antrenamente mai solicitante. In ceea ce priveste alergatul, nu mi-am propus sa alerg maratonul din prima. Am inceput cu 25 de minute, alergat lejer si mi-am fixat target-uri apropiate, pe care stiam ca le pot atinge intr-un timp relativ scurt. La sala ce sa mai zic? Sa-mi fi ales drept scop ca dupa 2 saptamani sa fac genoflexiuni cu greutati de 100 kg in spate?! Evident nu!
  
 Ce am aplicat in a doua etapa?! Al doilea lucru pe care l-am aplicat dupa ce am luat decizia si mi-am ales exemplul, a fost sa nu ma abat si sa nu las pe nimeni sa ma faca sa deviez de la hotararile mele. Si cand am zis ca am luat hotararea, am actionat de acum, nu de maine, nu de luni, nu de la 1 ianuarie. DE ACUM!

 Ce se intampla in momentele de slabiciune?! Cand aveam momente de slabiciune, imi aminteam de Carmen si de ce m-am inscris in cursa :)). In mintea mea  au aparut deseori ganduri de autosabotaj: "sunt obosita", "nu se intampla nimic daca o las pe maine", "nu sunt in stare". Nu esti in stare pe naiba! Esti in stare! Ia schimba-te in echipamentul de sport si fa o incalzire de 5 min si vezi ca esti in stare! Momentele astea mi se par momente cheie, tocmai pentru ca nu am cedat.

 Ce realizezi de fapt?! Realizezi ca ai reusit sa-ti educi mintea si ca se poate sa iti depasesti conditia de...planta chiar daca ai impresia ca nu poti. Sentimentul e unul inaltator, te face sa fii mandru de tine. "Se intareste muschiul creierului ", vorba d-nei psiholog. Si exersand se creaza un automatism deoarece creierul se obisnuieste sa nu renunte. Si iti va fi din ce in ce mai usor. Daca insa renunti mereu, se creaza un automatism in directia cealalta, a cedarii.

 Cele spuse mai sus mi-au parut momentele dificile in ceea ce priveste sportul. Dupa ce am facut un obicei din a practica sport regulat, lucrurile veneau de la sine, mult mai usor. Ce te faci insa cand se instaleaza rutina?! Cand simti ca apare rutina si plictiseala in cadrul antrenamentelor tale, cu siguranta e necesar sa schimbi ceva, altfel exista riscul sa renunti. In plus, nu mai progresezi!


 Mie, dintre toate aceste variabile cheie, cel mai mult imi place sa schimb mediul. Drept urmare: am inceput cu antrenamente facute acasa, programe de aerobic. Apoi am schimbat pe protocoale Tabata, apoi am inceput sa ies afara la alergat, sa merg la aerobic la sala, ulterior am inceput un antrenament cu greutati la sala de fitness, mai nou mi-am reconditionat bicicleta si merg la plimbare. Se mai intampla si sa ies in parc sa fac HIIT(High Intensity Interval Training). Voi realiza o serie de articole pe tema antrenamentelor practicate si care dau cele mai multe rezultate. Asta, in viitorul apropiat, promit.

 Cat despre dieta, sincer va spun ca nu am renuntat la obiceiurile mele alimentare defectuoase cand m-am apucat de sport. Si nu a fost o decizie inteleapta. Dar despre asta voi vorbi in detaliu in urmatorul articol.

 Pe curand pana atunci siiiii....SPOR LA TREABA! :-D

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu